Reference
RAMET a. s.
Společnost RAMET C.H.M., a.s. je významným českým výrobcem pasivních i aktivních radiolokačních systémů. Vznikla roku 1992, ovšem počátek její existence navazuje na zkušenosti leteckého průmyslu podniku LET Kunovice s tradicí od roku 1955. Je členem Asociace obranného průmyslu České republiky.
Cíle projektu
- Kontrola procesů ve firmě: Spojení oblasti vývoje, výroby, obchodu, ekonomiky a servisu.
- Propojení dat: Přístup ke všem informacím v rámci jednoho systému.
- Vyhodnocování zakázek: Zpětné vyhodnocování nákladů za účelem efektivity a dalšího plánování výroby.
Významným projektem Rametu je výzkum, výroba a následný prodej v oblasti policejních měřičů rychlosti vozidel. Dalšími výrobky jsou primární a sekundární radary určené pro řízení letového provozu na letištích. Speciálním produktem jsou i antény v různých kmitočtových pásmech. Pro zvláštní uživatele především z armády jsou určeny pa- sivní radiolokační průzkumné systémy. Rozvoj společnosti a specifika zakázkové výroby kladou nároky i na informační technologie.
Proces implementace
Společnost od devadesátých let využívala systémy pro ekonomiku a pro výrobu na bázi DOSu, které pracovaly nezávisle na sobě. V rámci rozvoje podniku bylo managementem společnosti vypsáno výběrové řízení na komplexní informační systém. Výběrového řízení se zúčastnilo několik výrobců informačního systému. „QI naplnilo naše očekávání v přizpůsobení se našim potřebám. Rozhodujícím faktorem byla záruka kvalitní implementace a cenová dostupnost řešení,“ dodal Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti. Samotná implementace probíhala ve dvou fázích. V první fázi se rozjely ekonomické a obchodní moduly. Na ně navazovala implementace modulů pro plánování výroby. Opět se potvrdilo, že čím kvalitnější příprava, tím lépe probíhá realizace: „Ceníme si toho, že se vše podařilo časově, finančně a hlavně obsahově zvládnout. TPV a výroba byly hodně složité a velmi specifické,“ okomentoval Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti, který vedl implementační projekt v Rametu.
Zlepšení plánování výroby
Zakázka od zakázky se liší. Specifika výroby tak kladou důraz na flexibilitu informačního systému a zvládnutí pestrosti probíhajících procesů, obzvláště v oblasti vývoje a výroby. V rámci zakázkové výroby dochází častěji k obměně zákazníků. To klade vysoké nároky na přesnost kalkulace, plánování materiálů a kapacit. QI také podporuje rychlou změnu obchodních procesů. Ing. Rudolf Vácha dodává: „V QI sledujeme zakázky v reálném čase, a díky tomu můžeme vyhodnocovat jednotlivé kroky výroby a následně optimalizovat její plánování. Zlepšilo se časové plnění zakázky a díky zpětnému vyhodnocování nákladů jsme výrobu zefektivnili o 15 % v průběhu jednoho roku od implementace QI.“
Kvalitní servis a komunikace se zákazníky
Procesy v rámci výrobního podniku nekončí prodejem, důležitý je i následný záruční a pozáruční servis výrobků a komunikace se zákazníkem. QI operativně přijímá servisní požadavky a uživatel využívá vazeb mezi servisem, výrobní zakázkou, výrobkem a zákazníkem. „Díky jednoduše přístupným informacím na jednom místě je i následný servis svižnější, stejně tak je komunikace s našimi zákazníky jednodušší,“ doplnil Ing. Rudolf Vácha.
Hlavní přínosy implementace QI
- Okamžitá dostupnost aktuálních informací
- Zpětné vyhodnocování nákladů
- Zlepšení komunikace v rámci servisu se zákazníky
- Úspora času a administrativy
- Zpřesnění časového odhadu zakázek
Stáhnout případovou studii v PDF >>
Zaujal Vás informační systém QI?
Odešlete nám dotaz nebo nezávaznou poptávku. Můžete se také podívat, jak se stát naším partnerem.
Kontaktujte nás Jak se stát partnerem